Beste bezoeker,

Het kan zijn dat uw e-mailbericht aan een eos-sthubertus.nl e-mailadres niet is ontvangen. Ook kan het zijn dat uw al een tijdje niets meer van ons hoort. Geen paniek. Met onze ledenadministratie is niets mis. Enkel kan het zijn dat u door het volgende niet meer voorkomt in ons e-mailsysteem:

Wat & waarom?

Het e-mailsysteem van onze nieuwe internethost respecteert de nieuwe AVG-wet. Sinds de overgang naar onze nieuwe internethost en hierbij automatisch ook het opnieuw implementeren van ons e-mailsysteem, hebben contacten in onze e-maillijsten van onze internethost een bepaalde tijd gehad om akkoord te gaan met dat zij in onze e-maillijsten staan voor e-mailverkeer. Ouders, verzorgers, leiding, omwonenden… die in ons precieuze systeem stonden, hebben automatisch een verificatie-e-mailbericht ontvangen waarin gevraagd werd akkoord te gaan, waarna zij vervolgens van (team)leiding weer e-mailberichten konden ontvangen zoals vanouds. Het kan zijn dat u dit bericht, wat afkomstig is van “ONE”, niet op tijd heeft gelezen, of dat het bericht in uw spam terecht gekomen is.

Genodigden die niet akkoord zijn gegaan met de verificatie-e-mailbericht binnen de bepaalde tijd, zijn conform de wet ‘Algemene Verordening Gegevensbescherming’ automatisch door het systeem uit onze e-mailregistratie gehaald. Hiervan hebben de webbeheerders geen melding ontvangen.

Doordat onze webhost de AVG-wet respecteert, zijn wij noodgedwongen dit ook te doen, omdat wij anders geen e-mailberichten kunnen versturen. Daarom dat het verifiëren van het e-mailbericht vereist is. Zie het als een positieve ontwikkeling, omdat wij verplicht zijn uw toestemming te vragen wanneer wij persoonlijke gegevens (in dit geval uw e-mailadres) nodig hebben.

Waar de webbeheerders tekortgeschoten hebben

De webbeheerders hadden zich moeten verdiepen in hoeverre onze webhost de AVG-wet respecteert. Zij waren niet op de hoogte dat iedereen een verificatie-e-mailbericht beantwoorden moest en toen zij dit wel wisten, hebben zij mogelijk te naïef gehandeld. Er had, achteraf gezien, gecommuniceerd moeten worden (bijvoorbeeld via sociale media) dat de verificatie eenmalig nodig was.

Mogelijk zijn de e-maillijsten niet opgenomen in de dagelijkse website-backups. Dit wordt nog uitgeplozen met de webhost.

De webbeheerders vragen om uw medewerking en uw begrip voor het oplossen van dit probleem. Het webbeheer wordt immers uitgevoerd door een klein, maar enthousiast team.

Waar wij hard mee bezig zijn

Onze webhost is ingeschakeld en samen lossen wij hopelijk alles zo snel mogelijk op.
Er zal mogelijk handmatig opnieuw e-maillijsten worden samengesteld.

Van beide processen merkt u niks.

Wat u kunt doen

Voorlopig niet veel. U kunt uw controleren of u onlangs nog bent benaderd door teamleiding over de activiteiten van uw kind, of dat u berichten heeft verstuurd aan EOS/ St. Hubertus die nooit beantwoord zijn. Als wij u nodig hebben, of u ons, dan is contact opnemen een voor de hand liggende optie. U kunt contact met ons opnemen via Messenger of via ons gebruikelijke e-mailadres: informatie@eos-sthubertus.nl.

Mocht u een e-mailbericht ontvangen van ONE.com met de vraag of dat u uw e-mailadres wilt verifiëren in onze e-maillijst(en), doe dit dan zo snel mogelijk alstublieft.

Wat de webbeheerders in de toekomst anders zullen doen

In de toekomst beloven de webbeheerders u eerder te behoeden voor belangrijke zaken via sociale media, onze website en mogelijk e-mail.

Wij hebben u zo voldoende te hebben geïnformeerd

Mocht u nog vragen willen stellen aan de webbeheerders, dan kunt u een e-mailbericht sturen naar webmasters@eos-sthubertus.nl.